חומרי מליטה לבנייה נכונה

קו

 

השימוש בחומרי מליטה הוא הכרחי לבניית בית חדש, קטן כגדול, ולביצוע כל סוגי השיפוצים הקיימים לעבודות השונות בבית לרבות שיפוץ המרפסת ואפילו להוספת יחידת דיור או חדר חדש. הם מהווים את הבסיס לתחילת העבודה וכל סוגי העבודות יעשו תוך שימוש בהם, כמובן מתוך מגוון גדול ובהתאם לצורך.

 

במקביל להתפתחות שיטות הבניה המודרניות, התפתח גם נושא חומרי מליטה, אשר נקראים גם חומרי בניה, ובאמצעותם ניתן ליישם דברים אשר לא נעשו בעבר. אודות לכושר העמידות שלהם ולחוזקם, איכות הבניה השתפרה וגם היציבות שלה לאורך זמן. בעקבות האופציות השונות הקיימות ניתן לראות שטווחי המחירים הם גדולים מאוד, לכן חשוב מאוד לא להתגמש ולחסוך בהם. בדומה לעובדה כי לא נתפשר על הקבלן, כך גם לא אסור להתפשר על החומרים איתו הוא עובד.

 

כמו כן, כשנערכים לקראת מבנה חדש או שיפוץ צריך לקחת בחשבון שיש מבחר גדול של חומרים מחברות שונות שלא רק סוגיהם הם השונים, אלא גם איכותם. עקב ההיצע הגדול הקיים היום בשוק צריך לבדוק שאכן אנו משתמשים בחומרים בעלי כושר עמידות, איטום ובידוד גבוהים ושעומדים בתו התקן המתאים. בדומה לבדיקות הקפדניות שנבצע טרם העבודה לבחירת הקבלן ואנשי המקצוע, יש צורך להתעכב גם על בחירת החומרים שישתמשו בהם. גם כאשר מדובר בשיפוצים "קטנים" יותר, כאלה שלא תזדקקו לבעל המקצוע, חשוב להקפיד על שימוש בחומרי מליטה איכותיים ובכלי עבודה בטיחותיים.

 

סוגי חומרי מליטה

 

סוגי החומרים הנפוצים ביותר הם הטיח, החול (אגרגטים דקים) והחצץ (אגרגטים גסים), והם גם משמשים לתערובות השונות ליצירת הקירות הפנימיים והחיצוניים בבית. בנוסף, ערבובם עם חומרים נוספים תורם לחוזק התערובת, לקשיחותה ולעמידותה בשימוש המיידי וגם לטווח הרחוק. את התערבות ניתן להפריד לשתי קטגוריות: אויריים, אשר לא עוברים תהליך התקשות ולא מתקיימים במים, והידראוליים, אשר עובדים תהליך התקשות ומתקיימים גם במים. הדוגמא החשובה ביותר שקיימת זה הבטון, אשר עשוי מתערובת חומר מליטה עם מים, חול וחצץ.

 

הערבוב של סוגי החומרים השונים מאפשר לחומר לקבל תכונות נוספות, אשר יעזרו לנו לתעל את הבניה ולהפיק ממנו דברים חדשים. כושר האיטום והבידוד הוא הכרחי בבית ולכן צריכים לדעת שחומרים לא איכותיים משפיעים גם על זה. גם לוחות הגבס, רעפים, דלתות, מוצרי אינסטלציה ועוד, וכל אחה נכנסים תחת אותה הקטגוריה של חומרי מליטה,והם יהיו בין הרכישות שאנו צריכים בבית ואין להוריד מחשיבותם.

  חומרי מליטה
 

עותמאן חסן ובניו בע”מ  

עבודות מנוף, העברת מפעלים, משאיות מנוף, חומרי מליטה

סניף צפון - דיר אל אסד ו ת.ד 95 ו טלפון: 04-9988772 ו פקס: 04-9988275

סניף מרכז - רמת אביב, תל אביב ו ת.ד. 17190 ו טלפון: 03-6990610 ו פקס: 03-7440002

אודות הנגישות

הפעל נגישות

בניית אתרים